آلبرت آنشتاین (Albert Einstein)

آلبرت انیشتن تا چهار سالگی صحبت نمی‌کرد. پزشک متخصص به پدر و مادرش گفته بود که فرزند آنها زبان باز خواهد کرد ولی عقب مانده خواهد بود. انیشتن در طول زندگی‌اش قوه بیان ضعیفی داشت، احتمالا افسانه تنبل بودن او هم از همین امر ناشی شده است. ولی او اصلا شاگرد تنبلی نبود  از دروس حفظ کردنی بیزار بود و روش آموزش در مدارس را خشک و تحمل ناپذیر می دانست.

آلبرت در ریاضیات و فیزیک بسیار باهوش و نمونه بود و به ادبیات و موسیقی هم علاقۀ زیادی داشت. کلید اساسی شخصیت او کنجکاوی و مطالعه غیر درسی اش بود. انیشتین در واقع بدون کمک از معلم علم می‌آموخت، تا 16 سالگی در آلمان درس می‌خواند. سپس به ایتالیا و سوئیس رفت. او برای ثبت نام در مدرسه پلی تکنیکزوریخ ، شرط 18 سال را نداشت و تحصیلات متوسطه را نیز تمام نکرده بود.

معلمی بنام  ( وبر) متخصص الکترومغناطیس که ورقه‌های فیزیک و ریاضی انیشتین را تصحیح کرده بود، اجازه شرکت در کلاسها را به او داد. مدیر این مدرسه به آلبرت پیشنهاد تحصیل در دبیرستانی را کرد که پس از اتمام درس می‌توانست وارد مدرسه پلی تکنیک شود. انیشتن درس خواندن در این مدرسه را بسیار لذت بخش می‌دانست. آلبرت وقت خود را بیهوده تلف نمی‌کرد، بلکه خود به تنهایی مطالعه می‌کرد. این مطالعات بیشتر در زمینه تئوری الکترومغناطیس ماکسول بود. پس از چهار سال از این مدرسه فارغ التحصیل شد. برای کار آموزی هیچ یک از اساتید حتی وبر او را نپذیرفتند. وبر به او گفت: "شما دانشجوی فوق‌العاده خوبی هستید ولی نظر هیچ کس را قبول ندارید." انیشتن هم از روی ناچاری به تدریس خصوصی پرداخت. در سال 1901 مقاله‌ای درباره خاصیت موئینگی نوشت. یکی از دوستانش بنام مارسل گروسمن برایش در برن محلی برای کار آموزی یافت. در همین محل و در سال 1905بود که نبوغ انیشتن شکوفا شد. در این سال انیشتن سه نظریه خود را ارائه داد که معروفترین آنها نظریه نسبیت بود.

 

 اطلاعاتی درباره ی آلبرت آنشتاین:

متولد:14مارس1879میلادی

مرگ:18آوریل1955میلادی (76سال)

ملیت:آلمانی

رشته فعالیت:فیزیک

محل زندگی:آلمان،سوئیس،ایالات متحده آمریکا

دلیل شهرت:نسبیت عام، نسبیت خاص، اثر فوتوالکتریکو حرکت براونی

جوایز:جایزه نوبل در فیزیک (۱۹۲۱)-مدال فرانکلین(1935)-مدال کاپلی

همسر:میلوا ماریچ-السا(الزا)آنشتاین

دین:بی دین

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 31 فروردين 1397برچسب:, | 11:1 | نويسنده : narges shabani |